نوشته شده توسط : shams


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

یازدهم محرم؛ حرکت کاروان اسرا از کربلا

/همراه با کاروان کربلا/ روز یازدهم محرم سال 61 ه - ق است و روز عاشورا، امام حسین (ع) و یاران باوفای‌شان همگی به شهادت رسیده‌اند ... دشمنان آن حضرت همگی شاد هستند ولی انگار شعله نهضت امام حسین(ع) نباید خاموش شود... کاروان اسرای کربلا با حضور امام سجاد(ع)، حضرت زینب(س) و بسیاری دیگر از اعضای کاروان سید الشهدا(ع) اندکی بعد باید به سوی کوفه حرکت کنند... .

رخدادهای روز یازدهم ماه محرم سال 61 ه - ق پیرامون قیام امام حسین (ع) در ادامه می‌آید:alt

 

1.حرکت کاروان اسرا از کربلا

 

عمر بن سعد در روز یازدهم تا وقت ظهر در کربلا ماند و بر کشتگان سپاه خود نماز گزارد و آنان را به خاک سپرد.

 

وقتی روز از نیمه گذشت فرمان داد تا بانوان خاندان پیامبر(ص) را بر شتران بی‌جهاز سوار کردند و حضرت سجاد(ع) را نیز با زنجیر مخصوصی بسته و بر شتر سوار کردند. هنگامی که آنان را مانند اسیران می‌بردند و از قتلگاه عبور دادند، نظر بانوان بر جسم مبارک امام حسین(ع) افتاد و لطمه‌ها بر صورت زدند و صدا به فریاد و ندبه برداشتند.

 

حضرت زینب کبری(ع) نعش برادر را به سینه خود چسبانید و با صوتی حزین گفت:

 

«یا محمداه (ص) این حسین توست که با اعضای پاره پاره در خون خویش آغشته است، این‌ها دختران تواند که اسیر شده‌اند، این حسین توست که بدنش بر روی خاک افتاده. پدرم فدای کسی باد که جراحتش دوا نپذیرد، پدرم فدای کسی باد که با غصه از دنیا رفت، پدرم فدای کسی باد که لب تشنه شهید شد».

 

حضرت سکینه(ع) نیز جسد پدر را در بر گرفت، ناله زد و عرض کرد:

 

پدر جان، قتل تو چشم دشمنان را روشن و دل‌شان را شاد کرد، پدر جان بنی امیه مرا در کوچکی یتیم کردند... .

 

2. تشکیل مجلس ابن زیاد

 

روز یازدهم عمربن سعد به کوفه آمد. ابن زیاد اذن عمومی داد تا مردم در مجلس حاضر شوند. سپس راس مطهر امام حسین (ع) را نزد او گذاشتند و او به آن نگاه و تبسم ‌کرده و با چوبی که در دست داشت به آن جسارت می‌کرد.

 

3. حرکت اهل بیت امام حسین(ع) به سوی کوفه

 

عصر روز یازدهم اهل بیت(ع) را با حالت اسارت به طرف کوفه بردند. نزدیک غروب حرکت کردند و شبانه به کوفه رسیدند. بنابراین آن بزرگواران داغدار و مصیبت زده را تا صبح پشت دروازه‌های کوفه نگه داشتند. هنگام صبح عمر بن سعد مانند فرماندهی که از فتوحات خویش خوشحال است همراه اسراء وارد کوفه شد.(


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

وقایع ماه محرم الحرام

شب عاشورا

1. سخنان امام علیه السلام با اهل بیت و اصحابش 2. سخنان زینب کبری سلام الله علیها با امام حسین علیه السلام

دهم محرم الحرام عاشورا

1. شهادت امام حسین علیه السلام 2. شهادت حبیب بن مظاهر اسدی کوفی 3. شهادت مسلم بن عوسجه 4. شهادت حر بن یزید ریاحی 5. شهادت جون مولی ابی ذر الغفاری 6. شهادت همسر وهب 7. شهادت شبیه ترین فرد به رسول خدا صلی الله علیه و آله 8. شهادت قاسم بن الحسن علیه السلام 9. شهادت عبدالله بن حسن علیه السلام 10.شهادت قمر منیر بنی هاشم علیه السلام 11.شهادت مولانا الرضیع باب الحوایج علی اصغر علیه السلام 12. آمدن ذوالجناح با یال و کوپال خونین به سوی خیمه فاطمیات 12. ماتم و ناله و گریه پردگیان حرم 13.غارت اموال 14.فراز فاطمیات و علویات در بیابانها 15.غارت کردن لباس و ذره 16.جدا شدن سرهای مطهر 17.به آتش کشیدن خیمه های آل الله 18.شهادت دختران کوچک گریه و ماتم 19.راُس مطهر امام حسین علیه السلام در کوفه 20.خونین شدن ریشه هر گیاه 21.قتل ابن زیاد 22.قیام حضرت مهدی علیه السلام 23.وفات ام سلمه



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

وبلاگ گوناگون ها در جدیدترین نوشته خود آورده است:alt

به گفته یکی از خادمان حرم علمدار کربلا شیخ عباس ۷۴ ساله که قدیمترین خادم با ۳۶ سال خدمت در حرم ان حضرت است.درباره ی آبی که در اطراف قبر علمدار کربلاست اینگونه میگوید:ماجرا را زبان این پیر غلام پی میگیریم.

قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشمه را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد. از ۵۰ سال قبل تاکنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود. وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.

ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

سکوت برخي خواص موجب بروز عاشوراي 88 شد

مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس گفت: خواص همواره در طول تاريخ اسلام نقش هدايت‌ صحنه‌هاي سياسي و اجتماعي جامعه را بر عهده داشتند، لذا نقش خواص در بروز فتنه عاشوراي 88 امري غيرقابل انکار است.

مسئول بسيج دانشجويي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عاشوراي 88 عده‌اي با هياهو، عده‌اي با انديشه‌هاي سکولاري خود و عده‌ ديگر نيز با سکوتشان موجب دامن‌زدن به بي‌حرمتي ها شدند، لذا سران اصلاحات به صورت قاطع و انقلابي اين عمل شنيع را محکوم نکردند.alt


مسئول بسيج دانشجويي تربيت مدرس به نقش خواص در جامعه اشاره کرد و گفت: در طول تاريخ اسلام، خواص نقش مهمي را در هدايت صحنه‌هاي سياسي،‌ اجتماعي جامعه بر عهده داشتند، لذا نقش خواص در بروز فتنه عاشوراي 88 امري غيرقابل انکار است.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

15 روز در برزخ بودم و حال مادر علی‌اصغر(ع) را درک کردم

 نرگس حسینی از جمله مادران شرکت کننده در همایش شیرخوارگان حسینی می‌گوید: کودک من در ابتدای تولد تشنج پیدا کرد و از نظر ذهنی دچار مشکل شد. برای همین به حضرت سیدالشهداء و رقیه(س) متوسل شدم و کودکم شفا گرفت.

خبرگزاری فارس: 15 روز در برزخ بودم و حال مادر علی‌اصغر(ع) را درک کردم

-------------------------------
 

امروز هشتم محرم الحرام، به عنوان شیرخواره حسین(ع) یعنی روز علی‌اصغر(ع) نام گرفته است. یک دهه است که نقاط مختلفی در داخل و خارج کشور اقدام به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی می‌کنند تا شاید اندکی اندوه دل رباب و اباعبدالله الحسین(ع) را تسکین بخشند.

«بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ» یا علی اصغر حسین(ع)!

آخر به کدامین گناه، حرمله گلوی کوچکت را شکافت و با تیر سه شعبه، تو را برای همیشه سیراب کرد.

لب‌های کوچک و ناز علی اصغر همانند دشتی کویر در جست‌وجوی جرعه‌ای آب بود که ناگاه با تیر گران دشمن به اجابت رسید. 

خیابان‌های اطراف مهدیه تهران، مملو از مادرانی است که کودکان خویش را در آغوش گرفته‌اند تا از همان دوران طفولیت، محبت مادر و فرزندی را از نوع رباب و علی اصغر(ع) را نظاره کرده و اندکی هم طعم هجران رباب را در فراغ طفل شیرخواره‌اش تجربه کنند.

شیرخوارگان و کودکان از اینکه همراه با مادران خود در مجلسی به نام دردانه امام حسین(ع) شرکت کرده‌اند غرق در شعف هستند و افتخار می‌کنند که امروز لباس سربازی بر تن کرده‌اند و مادرانشان نیز با عشقی توصیف نشدنی نسبت به امام حسین(ع) در این میهمانی شرکت کرده‌اند گویی قرار است با مولای خویش تجدید بیعتی کرده و فرزندانشان را بیمه علی اصغر اباعبدالله الحسین(ع) کنند.

 

 

* فرزندم را آورده‌ام تا حسینی شود

زهرا علوی از جمله مادرانی است که به همراه نوزاد شش ماه خود، محمد حسین در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کرده است. او 37 سال سن دارد و خود را عاشق امام حسین(ع) می‌داند.

مادر محمدحسین می‌گوید: از اینکه بچه‌ام را آوردم در این مجلس تا حسینی شود حس بسیار خوبی دارم و امیدوارم تا آخر عمر، ادامه دهنده راه علی اصغر(ع) باشد.

* پانزده روز تمام، میان برزخ و جهنم، حس خانم رباب را درک کردم

نرگس حسینی نیز هدف خود را از شرکت در همایش شیرخوارگان حسینی، شفا گرفتن طفلش عنوان می‌کند.

 مادر مائده می‌گوید: کودک من در ابتدای تولد تشنج پیدا کرده بود و عقب مانده ذهنی شده بود در همین زمان بود که به حضرت سیدالشهداء و حضرت رقیه متوسل شدم و نذری کردم و الحمدلله امروز جواب گرفتم.

 

حسینی ادامه می‌دهد: واقعا حس خوبی دارم و معتقدم هر کسی که بر در خانه امام حسین(ع) بیاید مطمئنا بدون پاسخ نخواهد ماند و از اینکه نظر لطف امام حسین(ع) شامل حالم شد خدا را شکر می‌کنم.

وی در پاسخ به اینکه اگر بخواهد جمله‌ای را به خانم رباب عرض کند چه می‌گوید، گفت: پانزده روز تمام، میان برزخ و دوزخ بودم و به راستی حس خانم رباب را درک کردم. امیدوارم فرزندم بزرگ شود و این کرامت امام حسین(ع) را فراموش نکند و در این راه گام بردارد.

* حس نزدیکی به انبیا و اوصیا را دارم


اعظم فلاح عزیزی، مادر 32 ساله‌ای است که به همراه دو فرزند خویش در همایش شیرخوارگان حسینی شرکت کرده بود، گفت: حس بسیار خوب، راحتی، سبکی و حس نزدیکی به انبیا و اولیا و امام حسین(ع) دارم و آرزو می‌کند تمام کودکان جهان شاد و سالم باشند.

او می‌گوید: فرزندم را به این مجلس آوردم تا پیرو حضرت زهرا(س) شود و از امام زمان(ع) می‌خواهم که تمام جهان در صلح و آرامش باشند.

* نذر کردم اگر فرزندم از این مجلس شفا یابد، اسم او را علی اصغر بگذارم

فاطمه روشنی 33 ساله به یاد علی اصغر رباب در این مراسم شرکت کرده است و می‌گوید: آمده‌ام تا فرزندم را بیمه علی اصغر کند همچنین به نیت شفای مریضان و صدقه سر آنها شفای فرزند خویش است.

از او درباره بیماری فرزندش پرسیدم که گفت: فرزندش سعید 9 ساله است که به بیماری سی‌پی مبتلا است، قدرت تکلم ندارد، نمی‌تواند بنشیند، بینایی ندارد.

وی در خصوص اینکه اگر بخواهد جمله‌ای را به رباب بگوید، چیست، گفت: از خانم رباب می‌خواهم که امشب با دستان کوچک علی اصغرش، دستی بر سر کودکان مریض بکشد.

مادر سعید ادامه می‌دهد: نذر کردم اگر فرزندم از این مجلس شفا یابد اسم او را علی اصغر بگذارم.   

* می‌خواستم حس و حال خانم رباب را درک کنم

فهیمه شکاری مادر محمدیحیی نیز می‌گوید: از اینکه توانستم در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کنم خیلی خوشحالم و خداوند را به خاطر این توفیق شکر می‌کنم.

وی درباره هدف خود از شرکت در این مراسم می‌گوید: می‌خواستم حس و حال حضرت رباب را درک کنم.

 

* نذر کردم اگر فرزندم سالم به دنیا بیاید او را لباس علی اصغر بپوشانم

فاطمه حسین‌لو، 25 سال دارد و از حس و حالش در مجلس شیرخوارگان حسینی می‌گوید: حس و حال عجیبی است که تا مادر نشوی آن را درک نخواهی کرد که حضرت رباب چه رنج و سختی‌هایی را تحمل کرده است.

وی ادامه می‌دهد: نذر کردم اگر فرزندم سالم به دنیا بیاید او را لباس علی اصغر بپوشانم و به این مراسم بیاورم و خیلی به امام حسین(ع) ارادت دارم.



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

مجلس عزاداري حاج منصور ارضي از شب اول الي چهارم محرم 1391

مراسم عزاداری در مسجد ارک با مداحی حاج منصور ارضی

 مجلس عزاداری شب اول الي چهارم محرم 1391 حاج منصور ارضی در مسجد ارک را می‌توانید در زیر دانلود کنید.




مداحي حاج منصور ارضي در مسجد ارك/شب اول

مداحي حاج منصور ارضي در مسجد ارك/شب دوم

مداحي حاج منصور ارضي در مسجد ارك/شب سوم

مداحي حاج منصور ارضي در مسجد ارك/شب چهارم


:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shams

فهرست وقایع ماه محرم الحرام...................

 

اوّل محرم الحرام

1. آغاز ایام حسینی2. ماجرای شعب ابیطالب علیه السلام 3.جنگ ذات الرقاع 4. اولین جمع آوری زکات 5. امام حسین علیه السلام در راه کربلا 6. قیام مردم مدینه بر علیه یزید 7. کلام عاشورایی امام رضا علیه السلام

دوّم محرم الحرام

1. ورود امام حسین علیه السلام به کربلا

سوّم محرم الحرام

1. نامه امام حسین علیه السلام برای اهل کوفه 2. ورود عمر بن سعد به کربلا

چهارم محرم الحرام

1. فتوای شریح قاضی به قتل امام حسین علیه السلام

ششم محرم الحرام

1. یاری طلبی حبیب بن مظاهر از بنی اسد 2.اولین محاصره فرات در کربلا 3. تراکم لشگر یزید در کربلا

هفتم محرم الحرام

1. ملاقات امام حسین علیه السلام با ابن سعد 2. منع آب از امام حسین علیه السلام

هشتم محرم الحرام

1. قحط آب در خیمه های حسینی

نهم محرم الحرام تاسوعا

1. محاصره خیمه ها در کربلا 2. آمدن امان نامه برای فرزندان ام البنین سلام الله علیها 3. درخواست تاُخیر جنگ از سوی امام حسین علیه السلام 4. آمدن لشگر تازه نفس به کربلا 5. خطابه امام حسین برای اصحابش

شب عاشورا

1. سخنان امام علیه السلام با اهل بیت و اصحابش 2. سخنان زینب کبری سلام الله علیها با امام حسین علیه السلام

دهم محرم الحرام عاشورا

1. شهادت امام حسین علیه السلام 2. شهادت حبیب بن مظاهر اسدی کوفی 3. شهادت مسلم بن عوسجه 4. شهادت حر بن یزید ریاحی 5. شهادت جون مولی ابی ذر الغفاری 6. شهادت همسر وهب 7. شهادت شبیه ترین فرد به رسول خدا صلی الله علیه و آله 8. شهادت قاسم بن الحسن علیه السلام 9. شهادت عبدالله بن حسن علیه السلام 10.شهادت قمر منیر بنی هاشم علیه السلام 11.شهادت مولانا الرضیع باب الحوایج علی اصغر علیه السلام 12. آمدن ذوالجناح با یال و کوپال خونین به سوی خیمه فاطمیات 12. ماتم و ناله و گریه پردگیان حرم 13.غارت اموال 14.فراز فاطمیات و علویات در بیابانها 15.غارت کردن لباس و ذره 16.جدا شدن سرهای مطهر 17.به آتش کشیدن خیمه های آل الله 18.شهادت دختران کوچک گریه و ماتم 19.راُس مطهر امام حسین علیه السلام در کوفه 20.خونین شدن ریشه هر گیاه 21.قتل ابن زیاد 22.قیام حضرت مهدی علیه السلام 23.وفات ام سلمه

شب یازدهم محرم الحرام

1.شام غریبان کربلا 2. سر امام حسین علیه السلام در تنور خولی

یازدهم محرم الحرام

1.حرکت کاروان اسرا از کربلا 2. تشکیل مجلس ابن زیاد 3. حرکت اهل بیت امام حسین علیه السلام به سوی کوفه

دوازدهم محرم الحرام

1.دفن شهدای کربلا 2. ورود اهل بیت علیهم السلام به کوفه 3. روز شهادت حضرت سجاد علیه السلام

سیزدهم محرم الحرام

1.اسرای اهل بیت علیهم السلام در مجلس ابن زیاد 2. اسرای اهل بیت علیهم السلام در زندان کوفه 3. خبر شهادت امام حسین علیه السلام در مدینه و شام 4. شهادت عبد الله بن عفیف

پانزدهم محرم الحرام

1.فرستادن سرهای مطهر شهدا به سوی شام

نوزدهم محرم الحرام

1.حرکت کاروان کربلا به سوی شام

بیستم محرم الحرام

1. دفن بدن جون در کربلا

بیست و پنجم محرم الحرام

1. شهادت امام سجاد علیه السلا م

بیست و ششم محرم الحرام

1. شهادت علی بن الحسن المثلث

بیست و هشتم محرم الحرام

1. وفات حذیقه بن یمان 2. تبعید امام جواد علیه السلام به بغداد 3. ورود اسرای اهل بیت علیهم السلام به بعلبک

بیست و نهم محرم الحرام

1. رسیدن کاروان اسرا به شام



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()